poniedziałek, 22 lipca 2013

JAGODZIANKI


Przepis na około 30 jagodzianek



Składniki:

1 kostka drożdży
1 kostka margaryny Kasia
1 kg mąki
1 szklanka cukru
1 płaska łyżeczka soli
1 aromat np. cytrynowy
3 jajka
0,5 litra mleka

dodatkowo jagody około 0,9 litra




Sposób wykonania: 


Mąkę przesiałam do miski. Drożdże wymieszałam z ciepłym mlekiem (1/4 szklanki ) i odrobiną cukru,rozczyn wlałam do mąki. Dodałam cukier, sól jajka i letnie mleko. Dokładnie wymieszałam. Pod koniec wlałam roztopioną margarynę( była letnia, ale nie gorąca ). Ponownie dokładnie wymieszałam. Ciasto zostawiłam w misce przykryte ściereczką, żeby wyrosło.
Jagody umyłam, osuszyłam.
Z wyrośniętego ciasta formowałam kulki, spłaszczyłam, na środek nakładałam jagody, dokładnie skleiłam. Blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia. Bułeczki układałam częścią sklejoną do dołu w dość dużych odstępach. Piekłam w temperaturze 180 stopni przez 15 minut ( opiekanie od dołu ), następnie zmniejszyłam piekarnik na 150 stopni i przełączyłam na termoobieg. Na termoobiegu piekły się jeszcze przez 10 minut. Lekko przestudzone posypałam cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz