wtorek, 18 marca 2014

Szczupak w śmietanie



Składniki:
800 gram dzwonków szczupaka
1 duża śmietana 18 %
1 szklanka bulionu drobiowego
1 średniej wielkości cebula
mąka do panierowania
olej
przyprawy: sól, pieprz, 1/2 szt. cytryny, ząbek czosnku


Sposób wykonania:
Dzwonki szczupaka umyłam , posypałam solą, pierzem, skropiłam sokiem z cytryny, dodałam czosnek przeciśnięty przez praskę i pozostawiłam na 2 godziny w lodówce.
Olej podgrzałam, dzwonka panierowałam w mące, usmażyłam na złocisty kolor, przełożyłam do naczynia.
Cebulkę obrałam, pokroiłam w drobną kostkę, zeszkliłam.
Do garnuszka wlałam szklankę bulionu , dodałam zeszkloną cebulkę, i na koniec śmietanę. Dokładnie wymieszałam, żeby śmietana nie zważyła się. Tak przygotowanym sosem polałam szczupaka. Piekłam w temperaturze 180 stopni przez 15 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz