poniedziałek, 2 lutego 2015

Pierogi z kaszą gryczaną i twarogiem


Składniki:
1 szklanka kaszy gryczanej
kilka sztuk suszonych grzybków
250 gram twarogu
1 średnia cebula
olej
przyprawy: sól , pieprz, wegeta
ciasto:
2,5 szklanki mąki
ciepła woda
1 jajko
sposób wykonania:
Kaszę ugotowałam na sypko ( w dwóch szklankach wody ) z rozkruszonymi suszonymi grzybkami i solą. Odstawiłam do wystudzenia. Cebulkę pokroiłam w kostką, podsmażyłam na oleju. Twaróg rozgniotłam dodałam kaszę podsmażoną cebulkę, przyprawy , dokładnie wymieszałam.

Mąkę przesiałam, dodałam jajko, szczyptę soli i ciepłą wodę. Zagniotłam na gładkie elastyczne ciasto.
Ciasto rozwałkowałam dość cienko, wykroiłam krążki szklaneczką. Na każdy krążek nałożyłam farsz. 
Dokładnie zlepiłam brzegi.
Pierożki gotowałam w osolonej wodzie, po wypłynięciu i zagotowaniu około minuty do dwóch. Ciasto musi być miękkie.
Podawałam z podsmażoną cebulką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz