niedziela, 24 marca 2013

Makowiec

Smaczne, puszyste ciasto.
Makowiec bez mąki :)

Do przygotowania tego ciasta potrzebowałam:

5 jajek
400 g jabłek
1 1/2 szklanki cukru
1 1/2 szklanki maku suchego
5 łyżek kaszy manny
100 g masła
1 aromat migdałowy.



Mak sparzyłam, odcedziłam i zimny zmieliłam trzykrotnie przez maszynkę ( sitka o bardzo małych oczkach ).
Żółtka ubiłam ze szklanką cukru, dodałam masło ciągle ubijają. Jabłka obrałam i potarkowałam na tarce o dużych oczkach. Do ubitych żółtek stopniowo dodawałam mak, jabłka, kaszę mannę i aromat migdałowy. Białka ubiłam z 1/2 szklanki cukru, dodałam do masy, delikatnie wymieszałam.Ciasto przełożyłam do natłuszczonej, posypanej kaszą manną tortownicy o średnicy 24 cm. Piekłam przez 1 godzinę w temperaturze 180 stopni Celcjusza.
Zimne polałam polewą czekoladową i posypałam płatkami migdałowymi.

3 komentarze: