środa, 22 maja 2013

SZPINAKOWA TARTA

Sezon szpinakowy w pełni. Na działce mam już go od dobrych dwóch tygodni.Był już makaron , lasagne. Kolej na tartę szpinakową :)


składniki:

na ciasto:

szklanka mąki 1/2 kostki margaryny 1 żółtko 1 jajko 1 łyżeczka proszku do pieczenia 1 płaska łyżeczka soli

na farsz:

30 dag szpinaku
2 średnie cebule
2 ząbki czosnku
2 łyżki masła 
20 dag serka śmietankowego
4 łyżki żółtego sera ( tartego )
2 jajka
przyprawy: sól, pieprz, gałka muszkatołowa



Sposób wykonania:

Z podanych składników przygotowałam ciasto i włożyłam  na pół godziny do lodówki.
Cebulkę i czosnek obrałam, pokroiłam w kosteczkę i podsmażyłam na maśle. Świeży szpinak umyłam, osuszyłam pokroiłam na drobno, poddusiłam z cebulką ( połowę szpinaku ) dodając serek śmietankowy. Doprawiłam do smaku. Gdy farsz przestygł dodałam żółty ser i jajka, wymieszałam.
Blaszkę do tarty natłuściłam olejem, posypałam mąką pszenną.Ciasto rozwałkowałam wyłożyłam na blasze, na wierzch wylałam masę szpinakową. Wierzch posypałam resztą sera żółtego. Tartę piekłam w temp. 180 stopni przez 45 minut. 

Zdjęcie szpinaku rosnącego na działce :)



1 komentarz: