wtorek, 10 grudnia 2013

Pierogi z kaszą gryczaną i grzybami





Składniki:
farsz:
2 szklanki kaszy gryczanej
2 czubate garści suszonych podgrzybków
3-4 średnie cebule
sól, pieprz
olej do smażenia
1 jajko

Ciasto:
0,5 kg mąki
1 jajko
ciepła woda


 Sposób wykonania:
Farsz:
Grzyby ugotowałam, odcedziłam zachowując wodę, wystudziłam a następnie rozdrobniłam.
Cebulkę obrałam, pokroiłam w kosteczkę podsmażyłam na oleju.
Kaszę ugotowałam w wodzie po gotowaniu grzybków, a jej brak uzupełniłam zwykłą wodą. ( na 2 szklanki kaszy 4 szklanki wody ). Wszystkie składniki przesypałam do miski, doprawiłam solą i pieprzem. Na koniec wbiłam jajko by farsz nie był taki sypki.

Ciasto:
Do miski wsypałam mąkę, wbiłam jajko, dodałam szczyptę soli,olej, ciepłą wodę i wszystko dokładnie wymieszałam. Gdy ciasto będzie już gładkie i elastyczne przykryłam je ściereczką żeby się nie zeschło.
Wykonanie pierogów: 
Ciasto rozwałkowałam, podsypując mąką na grubość ok. 2 mm. Wycięłam z ciasta krążki, układałam na nich farsz a następnie sklejałam. Do gotującej, osolonej wody wkładałam pierogi. Gotowałam ok. 2 - 3 min od wypłynięcia. ( miękkość ciasta sprawdzałam palcem )

Podałam z sosem grzybowym.

1 komentarz: