piątek, 27 grudnia 2013

Kurczak faszerowany kaszą gryczaną

Kolejny przepis na nadziewanego kurczaka, tym razem z kaszą gryczaną. Danie dla 6 - 8 osób.

Składniki:
1 duży kurczak ( mój miał ponad 2 kg )
2 szklanki kaszy gryczanej
4 garście suszonych grzybów
3 - 4 cebule
przyprawa do kurczaka pikantna
sól, pieprz, olej do smażenia

Sposób wykonania:
Kurczaka dokładnie umyłam, osuszyłam, wytrybowałam ( wyciągnęłam z niego kości, można tego nie robić) . Posypałam ostrą przyprawą do drobiu i pozostawiłam na noc w lodówce.
Suszone grzybki namoczyłam wcześniej ( około 1 h ), ugotowałam w osolonej wodzie, odcedziłam zachowując wodę od gotowania grzybków. 
Kaszę gryczaną ugotowałam w 4 szklankach wody. Wykorzystałam wodę od gotowania grzybków, a gdy mi jej zabrakło uzupełniłam zwykłą wodą. 
Cebulkę pokroiłam w drobna kostkę , podsmażyłam na patelni z dodatkiem oliwy, grzybki rozdrobniłam. Całość dodałam do uprażonej kaszy, doprawiłam do smaku solą, pieprzem i wegetą.
Gdy farsz przestygł nadziałam nim kurczaka, otwór spięłam wykałaczkami, dodatkowo wzmacniając spięcie nitką ( krzyżując na przemian tak jak się sznuruje długie buty ). Piekłam w piekarniku w temperaturze 200 stopni przez 2 godziny. 
Resztę farszu który mi pozostał podawałam w osobnym naczyniu  podgrzany na tłuszczu od pieczenia kurczaka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz