środa, 20 sierpnia 2014

Ogórki w chili wersja II

Składniki:
2,5 kg świeżych ogórków
4 łyżki soli
zalewa:
1,5 szklanki octu 10 %
1 kg cukru
1-2 główki czosnku ( u mnie 1 duża )
3 łyżeczki chili
8 łyżeczek oleju
Sposób wykonania:
Ogórki umyłam , odcięłam końcówki, pokroiłam w ćwiartki, wymieszałam z solą, odstawiłam na 6 godzin.
Ocet zagotowałam z cukrem, chili i rozdrobnionym czosnkiem i olejem, pozostawiłam do wystygnięcia.
Wodę z ogórków odlałam, wlałam zimną zalewę, wymieszałam, odstawiłam na następne 12 godzin.
Ogórki wraz z zalewą przełożyłam do słoików. Słoiczki gotowałam ok. 7 minut od zagotowania. Studziłam wyłożone na ściereczkę denkiem do dołu.


2 komentarze:

  1. ile można przechowywać takie ogórki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku koleżanka poczęstowała mnie nimi z roku ubiegłego, były bardzo dobre, wiec myślę, że śmiało mogą stać dwa lata.

      Usuń