wtorek, 5 lutego 2013

Oponki

Oponki - moja propozycja na Tłusty Czwartek


Składniki:
0,5 kg maki ziemniaczanej
0,5 kg twarogu
1 szklanka cukru
2 jajka
płaska łyżeczka soli
czubata łyżeczka sody
3 łyżki kwaśnej śmietany
łyżka spirytusu
1 litr oleju do smażenia 
cukier puder do posypania

Sposób wykonania:
Twaróg zmieliłam przez maszynkę , dodałam resztę składników i dokładnie wyrobiłam na jednolita masę. Stolnicę posypałam mąką, ciasto rozwałkowałam na grubość około 1 cm. Wykroiłam kółka szklanką od piwa  , a środki kieliszkiem. Oponki smażyłam w rozgrzanym oleju z obu stron na rumiano. Po usmażeniu odsączyłam nadmiar tłuszczu, kładąc je na ręcznik papierowy.Na koniec posypałam cukrem pudrem.

2 komentarze:

  1. Uwielbiam oponki - bardziej niż typowe tłustoczwartkowe pączki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. w-g przepisu wyszedl zakalec i musialem piec nalewajac lyzka ciasto na goracy olej

    OdpowiedzUsuń