wtorek, 28 maja 2013

naleśniki ze szpinakiem i żółtym serem

Szpinak ma wielu przeciwników ze względu na smak i nieapetyczny wygląd, ale nie można nie docenić jego właściwości zdrowotnych
 Zaletą szpinaku jest jego niskokaloryczność



Składniki:
800 g świeżego szpinaku
150 g sera żółtego
2 łyżki masła
2 łyżki śmietany
1 jajko
2 łyżki bułki tartej
przyprawy:
sól, pieprz, czosnek, gałka muszkatołowa
masło do smażenia gotowych naleśników

Na naleśniki:
2 jajka
2 szklanki mąki
2 szklanki mleka
sól
olej do smażenia


Sposób wykonania:

Jajka zmiksowałam,  dodawałam  mleko i mąkę naprzemiennie( ciągle miksując ). Odstawiłam na ok. 30 minut.
Na patelni rozgrzałam niewielką ilość oleju i usmażyłam naleśniki z obu stron na rumiano.
Farsz:
 
Świeży szpinak umyłam, osuszyłam pokroiłam na drobniejsze kawałki, poddusiłam na masełku, a gdy odparował doprawiłam do smaku. Gdy farsz przestygł dodałam żółty ser ( 100 gram ), jajko, śmietanę,bułkę tartą ( niekoniecznie ). Wymieszałam. 
Tak przygotowanym farszem nadziewałam naleśniki.

Naleśniki smażyłam na maśle z obu stron na rumiano ( pod przykryciem ), wierzch posypałam serem żółtym.


Są bardzo smaczne na zimno i na ciepło.





1 komentarz: