środa, 23 października 2013

ciastka orzeszki i nie tylko

Jako dzieci zajadaliśmy się orzechami robionymi przez ciocię ponieważ tylko ona miała patelnię do ich wypieku :) Potem podobną kupiła moja mama, jej patelnia miała nie tylko orzeszki ale i grzybki, muszelki i szyszki. Z czasem patelnia została zapomniana, jednak po latach wróciła do łask :)





Składniki:
1 szklanka cukru
4 szklanki mąki
kostka margaryny
3 jajka
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli
zapach

Sposób wykonania:
Żółtka, cukier sodę i margarynę zagniotłam z trzema szklankami mąki.  Białka ubiłam na sztywno ze szczyptą soli, dodałam do ciasta, wymieszałam, wsypałam ostatnią szklankę mąki, ponownie wymieszałam. Wstawiłam do lodówki na 2 godziny. Z ciasta uformowałam niezbyt duże kulki, patelnię dobrze rozgrzałam z dwóch stron, upiekłam w niej ciasteczka.


 tak wygląda patelnia na ciasteczka :)



Ciasteczka nadziałam kremem.


24 komentarze:

  1. Uwielbiam je !!! Są mega pyszne :P

    http://domowe-wypieki.com/stefanka/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieki ich nie jadłam, ale pamiętam, że w dzieciństwie bardzo mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy takich nie jadłam, nikt u mnie w rodzinie nie miał takiej patelni. A szkoda, bo wyglądają uroczo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne , musze sobie kupić w końcu taką formę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadła bym takiego orzeszka, ale nie mam formy. Moja już dawno nie nadaje się do użycia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. szkoda tylko że są tak pracochłonne ;-) ale w sumie dla ich smaku warto się poświęcić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak ta ,,paltelna sie nazywa,, gdzie ją kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Allegro można znaleźć jako forma do orzeszków lub ciastek

      Usuń
  8. forma patelnia do ciasteczek orzeszków jest dostępna na Allegro

    OdpowiedzUsuń
  9. A teraz na Allegro można kupić za 40-50zł opiekacz jak do tostów - do wypieku orzeszków:-) TAKA NOWOŚĆ !

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam.Niestety nie moge jesc glutenu,czy mialaby Pani przepis na ciasto do tych orzeszkow na bazie maki np: owsianej,z ciecierzycy,kasztanowej,gryczanej lub innej bezglutenowej?

    OdpowiedzUsuń
  11. 43 year-old Accountant I Mordecai Pullin, hailing from Quesnel enjoys watching movies like "Swarm, The" and Driving. Took a trip to The Sundarbans and drives a Bugatti Type 57S Atalante. zobacz teraz

    OdpowiedzUsuń