środa, 1 października 2014

ciasto kruche ze śliwkami


Składniki:
Ciasto
3 szklanki mąki
1 szklanka cukru
4 żółtka
1 kostka margaryny
2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
masa śmietanowa:
2 kwaśne 18 % śmietany po 400 ml każda
1 szklanka cukru
1 budyń waniliowy
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 cukier waniliowy
4 białka

Dodatkowo:
 300 gram śliwek ( można użyć innych owoców )

Sposób wykonania:
Ciasto:
Mąkę przesiałam, dodałam żółtka, cukier, proszek do pieczenia i miękką rozdrobnioną margarynę, zagniotłam. Podzieliłam na 4 równe części, włożyłam do zamrażalnika, żeby się schłodziło.

Masa śmietanowa:
Śmietanę zmiksowałam dodając po kolei cukier, cukier waniliowy, budyń śmietankowy i mąkę ziemniaczaną. Białka ubiłam na sztywno, przełożyłam do masy śmietanowej, delikatnie wymieszałam łyżką.

Śliwki umyłam , osuszyłam, wyciągnęłam pestki.

Na blachę 24x33 wyłożyłam papier do pieczenia, potarkowałam trzy części schłodzonego ciasta. Przykryłam masą śmietanową na której wierzch położyłam połówki śliwek ( koniecznie skórką do dołu ). Całość posypałam ostatnią częścią potarkowanego ciasta. Piekłam w dobrze nagrzanym piekarniku do 180 stopni przez 1 godzinę. ( najlepiej do suchego patyczka ).

 Przed podaniem można posypać cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz