czwartek, 11 września 2014

dżem dyniowo - gruszkowy

  • Składniki

    2 kg dyni bez skóry i gniazd nasiennych
    2 kg miękkich  bez skóry i gniazd nasiennych 
    0,5 kg cukru
    sok z 1 cytryny
    8 łyżeczek żelatyny rozpuszczonej w 1/4 szklanki gorącej wody
  • Sposób przygotowania

    Dynię obrałam pokroiłam w drobną kostkę , wstawiłam do garnka z odrobina wody, gotowałam raz po raz mieszając aż się rozpadła, odstawiłam. 
    Gruszki umyłam , obrałam, wydrążyłam gniazda nasienne, pokroiłam w drobną kostkę, przełożyłam do garnka, gotowałam raz po raz mieszając, aż zmiękły.
    Po ugotowaniu dynię i gruszki przełożyłam do jednego garnka, rozdrobniłam blenderem, dodałam sok z cytryny, cukier i rozpuszczoną żelatynę. Wstawiłam na wolny ogień, podgrzewałam tak długo, aż rozpuścił się cukier. Gorące przełożyłam do słoików. Pasteryzowałam ok. 20 minut.

Dynia na słodko i słono

1 komentarz: