niedziela, 20 stycznia 2013

placek po węgiersku






Składniki na sos:
 
800 g szynki wieprzowej
4 duże cebule
200 g pieczarek
1 papryka czerwona
3 ząbki czosnku
liść laurowy
ziele angielskie
koncentrat pomidorowy
sól
pieprz
wegeta
papryka ostra 
mąka
 
składniki na placki ziemniaczane:

1,5 kg ziemniaków
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 jajka
mąka
sól
pieprz

do polania:

śmietana


sposób wykonania:

Mięso pokroiłam w kostkę, podsmażyłam ( aż wyparowała woda a mięso lekko się przypaliło ). Podlałam wodą , dodałam 3 listki laurowe, 4 ziela angielskie sól i odrobinę wegety.
Pieczarki obrałam, pokroiłam w plasterki, podsmażyłam i dodałam do duszącego się mięsa. Cebulę i paprykę obrałam. Cebulę pokroiłam w piórka, a paprykę w paski, lekko podsmażyłam. Gdy już mięso było prawie miękkie dodałam podsmażoną cebulę z papryką i całość dusiłam jeszcze około 10 minut.
Sos doprawiłam koncentratem pomidorowym, czosnkiem, pieprzem, solą, ostrą papryką. Sos zagęściłam zawiesiną z mąki i wody.

Placki:

Ziemniaki obrałam , umyłam i potarkowałam na tarce o najmniejszych oczkach, Cebulę obrałam i potarkowałam na tarce o najmniejszych oczkach. Czosnek obrałam i dodałam do całości przepuszczony przez praskę. wszystko razem doprawiłam solą, pieprzem, jajkami i mąką.

Placki usmażyłam na dużej patelni z obu stron na rumiano. Usmażony placek ziemniaczany polałam sosem, następnie złożyłam go w połowie i ponownie polałam sosem. Na wierzch dodałam śmietanę.

4 komentarze:

  1. Ależ nabrałam ochoty na placki! Pycha :) do sosu do placków jeszcze nigdy nie dodałam czosnku, muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. hej, dziekuje za pyszny przepis :) w wykonaniu Brata był przepyszny:)bede jadla go przez tydzien :D pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję:) zachęcam do wypróbowania także innych przepisów. Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń