sobota, 1 czerwca 2013

WĘDZONE UDKA

Mój debiut, jeżeli chodzi o udka. Robiłam dwie wersje udka wędzone na surowo i udka parzone przed wędzeniem. Parzone zdecydowanie lepsze


Solanka do udek.
Na każdy litr wody dałam 100 gram soli peklowej, ząbek czosnku, dwa listki i dwa ziela angielskie


Mięso włożyłam do miski. Zalałam zalewą. Udka muszą być zakryte całe, muszą się moczyć przez 24 godziny w zalewie w chłodnym miejscu. Ja swoje włożyłam do lodówki.


Wywar do parzenia udek.Zagotowana woda z pietruszką.
Udka parzyłam w temperaturze 80 stopni przez 10 minut. W wodzie zostawiłam je jeszcze przez pół godziny,następnie osuszyłam.

Zawinęłam w gazę i związałam.

Udka wędziły się w temperaturze nie przekraczającej 50 stopni przez 3,5 godziny. Mięsko wędził mój tata :)

Efekt końcowy.




16 komentarzy:

  1. fajny pomył, kiedyś kupiłam wędzoną pierś, badrzo smaczna była:) fajnie by było zrobić sobie w domu taką:)

    OdpowiedzUsuń
  2. prubuje odpisze po degustacji

    OdpowiedzUsuń
  3. M,arian zrobiłem natrzy sposoby na surowo parzyłem 30 minut iparzyłem 10 minut najlepsze były te drugie

    OdpowiedzUsuń
  4. No ! takiego przepisu szukałam, super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A po co ta gaza? Jest potrzebna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gaza nie jest potrzebna, ja wędzę bez gazy i są pyszne.

      Usuń
  6. MOJE TEŻ SĄ SUPER ALE NAJPIERW JE PARZĘ A DOPIERO POTEM WĘDZĘ.

    OdpowiedzUsuń
  7. MOJE TEŻ SĄ SUPER ALE NAJPIERW JE PARZĘ A DOPIERO POTEM WĘDZĘ.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluje pomyslu z peklosola zawierajaca roakotworcza saletre.Solanke robi sie uzywajac soli klodawskiej bez zadnych dodatkow.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rakotwórczy jest Twój komentarz!!!

      Usuń
    2. Rakotwórczy jest Twój komentarz

      Usuń
  9. Saletra nie jest potrzebna bo już jej się nigdzie nie używa . Ja daje sól czerwoną i jeszcze 1 łyżkę cukru brązowego z Afryki , do tej solanki .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. soli morskiej , himalajskiej czy naszej zwykłej kamiennej ożywam do wyrobów które po wędzeniu "idą od razu na stół " ale gdy robię na na tzw zapas zawsze biorę sól do peklową .

      Usuń
  10. 35 yr old Database Administrator III Ira Hanna, hailing from Cowansville enjoys watching movies like Vehicle 19 and Air sports. Took a trip to Sacred City of Caral-Supe Inner City and Harbour and drives a Ferrari 750 Monza Spider. Idz tutaj

    OdpowiedzUsuń