niedziela, 18 listopada 2012

MIODOWIEC


Okres przedświąteczny to doskonały czas żeby przyrządzać różnego rodzaju ciasta.
Miodowca można przygotować 2 - 3 dni wcześniej.Gdy postoi jest o wiele smaczniejsze.


Składniki:

ciasto:
 
50 dag maki
1/2 szkl cukru pudru
1/2 kostki margaryny
2 jajka
2łyżki miodu
2 łyżeczki sody
cukier waniliowy
 
masa: 

3/4 litra mleka
6 czubatych łyżek kaszy manny
kostka margaryny
1/2 szklanki cukru
olejek cytrynowy

polewa:

1/2 kostki margaryny
3 łyżki kakao
3 łyżki wody
1/2 szklanki cukru

Sposób wykonania:

ciasto:

Mąkę wymieszać z sodą, posiekaną margaryną, dodać pozostałe składniki, zagnieść ciasto. Podzielić na 3 części. Każdą z mich wyłożyć na blasze. Piec w temperaturze 180 stopni. 
 
masa:
 
Mleko, margarynę i cukier zagotować, dodać aromat cytrynowy, następnie po woli wsypywać kaszę manną cały czas mieszając. Kończymy gotować gdy masa zgęstnieje.
 
polewa:
 
margarynę, cukier, wodę i kakao zagotować. Gotować na wolnym ogniu przez 3 minuty. Odstawić do wystygnięcia, co jakiś czas mieszając.
 
Na upieczony placek wyłożyłam połowę gorącej masy, przykryłam drugim plackiem, i wyłożyłam drugą część masy, przykryłam trzecim plackiem.wszystko polałam, ciepłą ale nie gorącą polewą.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz