niedziela, 10 lutego 2013

klopsiki drobiowe w kurkowym sosie

W sezonie letnim zdarzało mi się czasami pojechać na grzybki. Natrafiłam na fajne miejsce z kurkami. Nazbierałam ich tyle, że część włożyłam w słoiki. Potem o nich zapomniałam. Dopiero teraz otworzyłam pierwszy słoiczek.

Przygotowałam klopsiki drobiowe w sosie kurkowym.





   SKŁADNIKI:
  • 1/2 kurczaka
  • 1 jajko
  • 3 łyżki bułki tartej
  • kurki świeże lub w słoiku  (dałam 0,5 l )
  • sól,pieprz,wegeta
  • mała śmietana
  • mąka
  • masło do smażenia
  • 2 ząbki czosnku
  • liść laurowy
  • ziele angielskie

PRZYGOTOWANIE:
 
Z kurczaka wyciągnęłam kości, pokroiłam na mniejsze kawałki i zmieliłam w maszynce. Do mięska dodałam przyprawy, czosnek przeciśnięty przez praskę, jajko i bułkę tartą. Dokładnie wymieszałam. Uformowałam małe kulki i ugotowałam w lekko osolonej wodzie ( około 10 minut ). Klopsiki wyciągnęłam z wody. Na patelni rozgrzałam odrobinę masła, by podsmażyć kurki. (Użyłam kurek w słoiku ,które robiłam latem.). Grzybki podlałam wodą w której gotowały się klopsiki,dodałam listek laurowy i ziele angielskie. Chwilę  jeszcze pogotowałam. Na koniec dodałam śmietanę, wcześniej zahartowaną. Sos zaciągnęłam delikatnie zawiesiną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz