poniedziałek, 17 lutego 2014

Chleb ze słonecznikiem

Do wypieku tego chlebka użyłam kilograma mąki pszennej razowej do wypieku domowego chleba, 1 łyżki cukru, 1 łyżki soli, 1/2 kostki drożdży i 3 szklanek letniej wody i 1 szklanki słonecznika.

Drożdże pokruszyłam, rozpuściłam w 1/4 szklanki letniej wody z dodatkiem cukru, pozostawiłam na kilka minut.
Do mąki dodałam sól,wsypałam słonecznik, wlałam wodę i rozczyn, zagniotłam. Ciasto dobrze wyrobiłam, odstawiłam do wyrośnięcia przykryte ściereczką.
Wyrośnięte przełożyłam do dwóch keksówek posmarowanych olejem i posypanych mąką. Wierzch chlebka posmarowałam rozkłóconym jajkiem, posypałam słonecznikiem.
Piekłam w dobrze nagrzanym piekarniku w temperaturze 200 stopni przez 55 minut. Upieczony wyłożyłam na kratkę, żeby odparował.

2 komentarze:

  1. A gdzie kupię ta mąkę o charakterystycznej nazwie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam w sklepie Polo lub Kaufland, w chwili obecnej nie pamiętam dokładnie. Może też być w Intermarche.

      Usuń