piątek, 9 maja 2014

kurczak panierowany na sałacie

U mnie z ziemniakami jako danie główne :)

Składniki:
1 sałata
2 piersi kurczaka
1 ząbek czosnku
3 łyżki soku z cytryny
sól, pieprz , wegeta
do panierowania: 2 jajka, płatki kukurydziane, mąka
olej do smażenia
sos
1 wężowy ogórek
3 łyżki majonezu
300 ml jogurtu naturalnego
mały pęczek koperku
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
 dodatkowo : ziemniaki

Sposób wykonania:
Sos:
Ogórka obrałam starkowałam na tarce o największych oczkach, czosnek przepuściłam przez praskę, a koperek pokroiłam. Wszystko razem wymieszałam dodając majonez i jogurt naturalny. Do smaku doprawiłam solą i pieprzem.
Mięsko:
Pierś drobiową opłukałam, osączyłam, pokroiłam na drobne kawałki. Do mięska dodałam wegetę, sól, pieprz, sok z cytryny, przeciśnięty przez praskę czosnek - wymieszałam. Pozostawiłam na około godzinę.
Sałatę umyłam, osączyłam, rozdrobniłam wyłożyłam na każdy talerz. 
Każdy kawałek mięska panierowałam najpierw w mące, potem w jajku a na końcu w płatkach kukurydzianych. Smażyłam na dobrze rozgrzanym oleju na złoty kolor. Podawałam z pieczonymi ziemniaczkami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz