środa, 14 maja 2014

Pasztet drobiowy



Składniki:
1,80 kg kurczaka
0,5 kg wątróbki drobiowej
100 g selera
100 g pietruszki korzeń
200 g marchewka
1/2 por

przyprawy:
sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie, 2 - 3 ząbki czosnku, majeranek

dodatkowo:
1 szklanka rosołu
1/2 szklanki bułki tartej
smalec do natłuszczenia blaszki


Sposób wykonania:
Kurczaka ugotowałam z dodatkiem warzyw, liścia laurowego, soli, i pieprzu, przestudziłam, mięso oddzieliłam od kości. Odlałam 1 litr rosołku, w którym sparzyłam wątróbkę, przestudziłam. Mięsko przemieliłam przez maszynkę o najmniejszych oczkach dodając naprzemiennie wątróbkę i warzywa z którymi gotował się kurczak, czynność mielenia powtórzyłam jeszcze dwukrotnie. Do tak przygotowanej masy wsypałam 1/2 szklanki bułki tartej, wlałam szklankę rosołu. Doprawiłam do smaku solą, pieprzem, zmiażdżonym czosnkiem i majerankiem, masę wyłożyłam na posmarowaną smalcem blaszkę. Na wierzch ułożyłam świeże zioła. Piekłam w temperaturze 200 stopni przez 1 godzinę i 10 minut.

3 komentarze:

  1. wygląda doskonale, pyszny musi być ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj będę robiła kolejny raz. Super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. 49 year-old Senior Developer Rheta Waddup, hailing from Sault Ste. Marie enjoys watching movies like Stargate and Nordic skating. Took a trip to Madara Rider and drives a Delahaye 135 Competition Court Torpedo Roadster. Czytaj wiecej tutaj

    OdpowiedzUsuń