środa, 18 listopada 2015

jednogarnkowe danie z królikiem


Składniki:
1,20 kg królika
200 gram małych pieczarek
1 niezbyt duży por pokrojony w plasterki
4 marchewki pokrojone na 4 cm kawałki
600 gram ziemniaków obranych i pokrojonych w ćwiartki
3 niezbyt duże cebule obrane i przekrojone na 4 części
2,5 szklanki bulionu
4 ząbki czosnku
4 ziarna ziela angielskiego
2 listki laurowe
70 g masła
oliwa z oliwek
sól, pieprz, papryka słodka
Sposób wykonania:
Pieczarki umyłam, osuszyłam, podsmażyłam na maśle. Kawałki królika oprószyłam solą, pieprzem, podsmażyłam na oliwie z oliwek.
Ćwiartki ziemniaków oprószyłam solą i czerwoną papryką, podsmażyłam na maśle. Do brytfany włożyłam podsmażone pieczarki, marchewkę, cebulkę, czosnek i por. Ułożyłam mięsko. Dodałam liść laurowy, ziele angielskie, pieprz w ziarenkach. Zalałam bulionem. Wstawiłam na 1,5 godziny do piekarnika nagrzanego do temp. 200ºC. Dodałam podsmażone ziemniaki, wymieszałam. Temperaturę w piekarniku zmniejszyłam do 180ºC. Piekłam jeszcze przez 1 godzinę.



1 komentarz:

  1. 21 year-old Software Engineer IV Kori McCrisken, hailing from Cumberland enjoys watching movies like Funny Bones and Polo. Took a trip to Historic Town of Grand-Bassam and drives a Mazda5. prosto ze zrodla

    OdpowiedzUsuń