poniedziałek, 24 czerwca 2013

DŻEM TRUSKAWKOWY

Do przygotowania dżemów od kilku używam środka żelującego do konfitur i dżemów. Taki dżem robi się szybko, ma intensywny kolor, owoce się nie rozpadają.


Składniki:

2 kg świeżych truskawek
2 opakowania środka żelującego do konfitur i dżemów
600gram cukru

Sposób wykonania:

Tryskawki umyłam, obrałam z szypułek, pokroiłam na mniejsze kawałki. Dokładnie wymieszałam w garnku z dodatkiem środka żelującego,podgrzałam. Dodałam cukier,zagotowałam. Truskawki gotowałam przez około 2 minuty, po czym wyłączyłam ogień i mieszałam przez chwilę dopóki nie zniknęła piana która wytworzyła się podczas gotowania. Dżem nakładałam do wcześniej wyparzonych słoików,zakręciłam i postawiłam do góry dnem żeby wystygły. Z podanej porcji wyszło mi 7 ćwiartkowych słoiczków.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz