sobota, 8 czerwca 2013

babka z białek

Zostały mi białka po ostatnim pieczeniu ciasta. Długo zastanawiałam się co mam z nimi zrobić. Nie bardzo miałam ochotę na bezy, zrobiłam babkę z białek. Skorzystałam z przepisu który znalazłam na blogu kuchenne fascynacje. Babka wyszła fajna, słodka i wilgotna.



 Składniki : 
3 szklanki mąki 
7 białek 
1 szklanka cukru
 250 g stopionego masła 
3/4 szklanki ciepłego mleka 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
 cukier waniliowy 
aromat pomarańczowy
Sposób wykonania:
 
Mąkę łączymy z proszkiem do pieczenia. Białka ubijamy na sztywno. Następnie cały czas ubijając dodajemy cukier i ubijać jeszcze ok 10 minut . Cały czas miksując dodajemy mleko, masło i mąkę. Na koniec cukier waniliowy i aromat pomarańczowy. Ucieramy do momentu aż składniki dobrze się połączą.
Ciasto przelewamy do formy babkowej wcześniej wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą. Równamy wierzch. Pieczemy w temp.170°C przez 45 minut do tzw. suchego patyczka.


1 komentarz:

  1. Nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award :) Zapraszam na http://kulinarnezmagania.blogspot.com/2013/06/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń