piątek, 14 czerwca 2013

CIASTO " PYCHOTKA"

Smaczne słodkie ciasto.

Poniżej podaje prawidłowy przepis. Niestety Ja nie przewróciłam pierwszego placka pianą do dołu, co skutkowało tym, że masa budyniowa nie trzymała się dolnej części ciasta.


Ciasto
40 dag mąki
20 dag „Kasi”
16 dag cukru pudru
4 żółtka (białka zostawić do piany na wierzch)
1 kopiasta łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta amoniaku (rozpuścić w 2-3 łyżkach kwaśnej śmietany)
Zagnieść ciasto, podzielić na dwie równe części

Masa
5 żółtek
5 łyżek cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej
½ litra mleka
½ kostki masła
orzechy włoski - ja dałam migdały
dżem - dałam z czarnej porzeczki
Żółtka utrzeć z cukrem, dodać mąkę i ½ szklanki mleka – dokładnie wymieszać. Pozostałe mleko zagotować, zdjąć z ognia i powoli wlać żółtka utarte z cukrem i mąką stale mieszając. Zagotować jak budyń i wystudzić (od czasu do czasu mieszając). Do utartego masła dodajemy po jednej łyżce masy budyniowej i ucieramy.

Jedną część ciasta wykleić na blaszkę, posmarować dżemem i przykryć ubitą pianą z 4 białek z ciasta (na 2 białka 10 dag cukru),posypać orzechami.Upiec dwa takie same ciasta. Gdy ostygną jedno kładziemy pianą w dół, na to masę i przykrywamy drugim ale pianą z orzechami do góry.



4 komentarze:

  1. też miałam wczoraj robic....i jak ciasto dobre? bo na zdjęciu wygląda cudownie :) mniam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda na prawdę smakowicie. Już wzięłam przepis i pewnego dnia na pewno upiekę:)

    Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga:) http://rozowykociolek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. 31 year old Assistant Manager Standford Doppler, hailing from Happy Valley-Goose Bay enjoys watching movies like Yumurta (Egg) and Writing. Took a trip to Historic Town of Grand-Bassam and drives a Jetta. przekonaj sie

    OdpowiedzUsuń