poniedziałek, 20 kwietnia 2015

gulasz z królika z leśnymi grzybami

 składniki:
600 gram mięsa królika
300 gram świeżych grzybów ( u mnie prawdziwki )
2 średniej wielkości cebule
4 szklanki bulionu
400 ml kwaśnej śmietany
sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie, mąka, oliwa z oliwek
sposób wykonania:
Mięso królika pokroiłam w paski, posypałam solą i pieprzem, wymieszałam, odstawiłam na 2 godziny do lodówki. 
Niewielką ilość oliwy wlałam na patelnię, podgrzałam, dodałam mięso oprószone mąką, podsmażyłam, przełożyłam do garnka, zalałam bulionem, dodałam podsmażoną cebulkę którą wcześniej pokroiłam w kosteczkę liść laurowy i ziele angielskie. Wszystko razem dusiłam przez 40 minut. Oczyszczone, pokrojone w plastry grzyby podsmażyłam na patelni z niewielką ilością oliwy, dodałam do mięska, dusiłam przez następne 20 minut. Śmietanę zahartowałam niewielką ilością wywaru z duszenia królika, dodałam do mięska. Całość gotowałam jeszcze przez następne 30 minut na wolnym ogniu bez przykrycia co jakiś czas mieszając.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz