piątek, 4 października 2013

mięso w słoiku

Kiedyś często wekowało się mięsa, teraz chyba większość z nas od tego odchodzi, a szkoda.
Mięso w słoiku przypomina mi smaki dzieciństwa, jest pachnące idealne do świeżego pieczywa z chrupką skórką......


Składniki:
  6 kg łopatki
  2 kg przerośniętego boczku
przyprawy to:
sól, pieprz, czerwona słodka papryka, czosnek - u mnie była 1 główka, ale to zależy od intensywności czosnku, opakowanie majeranku, 0,5 litra zimnej przegotowanej wody.
 

 Sposób wykonania:
 Łopatkę zmieliłam na sitku o grubych oczkach, boczek na małych. Czosnek obrałam przepuściłam przez praskę, dodałam do mięsa, wszystko razem mieszałam z przyprawami dość długo, dodając zimną przegotowaną wodę, aż masa zrobiła się kleista. Na noc zostawiłam w lodówce, po to by mięsko dobrze przeszło przyprawami. Następnego dnia doprawiam je ponownie.
Mięsko wkładałam do wyparzonych półlitrowych słoików, ( na 3/4 wysokości ) szczelnie zamknęłam. Pasteryzowałam dwukrotnie. pierwszego dnia godzinę, następnego ponownie godzinę.


8 komentarzy: