czwartek, 17 kwietnia 2014

SERNIK Z MAKIEM




Składniki:
Ciasto:
1,5 szklanki mąki
3 łyżki cukru
10 dag margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
1 łyżka śmietany 18 %

Masa makowa:
gotowa masa makowa z puszki ( u mnie waga masy 820 g )
4 jajka
1/2 kostki margaryny

Masa serowa:
1 kg twarogu śmietankowego President do serników
4 jajka
2/3 szklanki cukru pudru
1 budyń śmietankowy
3/4 kostki margaryny

Sposób wykonania:
Ciasto:
Z wyżej podanych składników zagniotłam ciasto, schłodziłam w zamrażarce.

Masa makowa:
Margarynę rozpuściłam, wystudziłam.
Białka ubiłam na sztywną pianę, stopniowo ( ciągle ubijając ) dodawałam żółtka, następnie masę makową a na koniec rozpuszczoną margarynę.

Masa serowa:
Margarynę rozpuściłam , wystudziłam.
Białka ubiłam z cukrem pudrem, stopniowo ( ciągle ubijając ) dodawałam żółtka, następnie masę serową , margarynę i na koniec budyń.

Blaszkę o wymiarach 24 x 35 wyłożyłam papierem do pieczenia. Na spód dałam potarkowane na grubych oczkach kruche ciasto, na to wylałam masę makową a na koniec masę serową. Piekłam w temperaturze 180 stopni przez 1,20 h - najlepiej do suchego patyczka.



1 komentarz:

  1. 22 year-old Software Consultant Courtnay Prawle, hailing from Earlton enjoys watching movies like Divine Horsemen: The Living Gods of Haiti and Woodworking. Took a trip to Medina of Fez and drives a Ferrari 250 Testa Rossa. aktualnosci

    OdpowiedzUsuń