środa, 16 kwietnia 2014

Brokuł z jajkiem i sosem czosnkowym



Składniki:
brokuł
4 jajka
450 ml jogurt naturalny
2 łyżki majonezu
2 ząbki czosnku
przyprawy:cukier, sól, pieprz, suszona natka pietruszki
dodatkowo: patyczki do szaszłyków, gumki recepturki


Sposób wykonania:
Jajka ugotowałam, ostudziłam i obrałam. Wokół jajka ułożyłam 5 patyczków, na końce patyczków z obu stron nałożyłam recepturki. Pozostawiłam na 0,5 h. aby uformowały się kwiatki.( pomysł zaczerpnięty z Kulinarny karnet Christophera )

Brokuł pokroiłam w różyczki , ugotowałam w osolonej wodzie z dodatkiem łyżki cukru ( 2-3 minuty od zagotowania, żeby nie był za miękki )odcedziłam pozostawiłam do wystygnięcia.

Sos:
Do jogurtu naturalnego dodałam majonez, przeciśnięty przez praskę czosnek, dokładnie wymieszałam doprawiając do smaku solą, pieprze, i suszoną pietruszką.

Na talerzu naprzemiennie układałam różyczki brokuła, z pokrojonym jajkiem. Udekorowałam rzodkiewką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz