środa, 13 listopada 2013

Nalewka miętowa

Jak powszechnie wiadomo nalewka miętowa jest doskonała na dolegliwości żołądkowe. Swoją nalewkę zrobiłam na spirytusie. Jest mocna można nawet powiedzieć, że bardzo mocna ale dobra.


Składniki:
4 gałązki mięty
4 łyżki cukru
2 szklanki wody
1/2 litra spirytusu

Sposób wykonania:
Wodę zagotowałam z cukrem, ostudziłam. Miętę umyłam, osuszyłam włożyłam do słoja i zalałam zimnym syropem wymieszanym ze spirytusem, zakręciłam i odstawiłam na miesiąc. Po miesiącu gałązki mięty wyciągnęłam. Nalewkę przelałam do butelki i odstawiłam na następne dwa miesiące.

5 komentarzy:

  1. Takiej to jeszcze nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lepsza z Kląki wystarczy rozcieńczyć wódką to i kolor załapie !
    wg w/w przepisu zieleń niknie po kilku miesiacach

    OdpowiedzUsuń
  3. 2 szklanki wody to jest prawie pół litra, czyli to ma około 40% mocy, więc nie jest takie mocne, a po drugie coś tej mięty mało

    OdpowiedzUsuń