wtorek, 19 listopada 2013

Pyzy z mięsem

Pomimo tego, że są pracochłonne robię je dość często. Można je okrasić cebulką, lub boczkiem.


Składniki:
ciasto ziemniaczane:
800 gram ugotowanych ziemniaków
1500 gram surowych obranych ziemniaków
1 jajko
1 łyżka maki ziemniaczanej
1/2 szklanki mąki zwykłej
farsz:
500 gram przerośniętej łopatki
2 ząbki czosnku
mała cebula
przyprawy: sól, pieprz, majeranek


Sposób wykonania:
Mięso z łopatki zmieliłam, cebulkę obrałam, bardzo drobno posiekałam, czosnek obrałam przecisnęłam przez praskę. Do mięska dodałam sól, pieprz, czosnek, cebulkę i kilka łyżek wody, żeby mięsko nie było zbyt zbite, dokładnie wymieszałam.

Ugotowane ostudzone ziemniaki zmieliłam ( osobiście gotuję je dzień wcześniej ), surowe starłam na tarce o najdrobniejszych oczkach, partiami przekładałam na czystą ściereczkę i dokładnie wycisnęłam, dodałam do ugotowanych ziemniaków. sok z ziemniaków zlałam a skrobię która osadziła się na dnie naczynia przełożyłam do ziemniaków. Wbiłam jajko, wsypałam mąkę zwykłą i ziemniaczaną, dokładnie wymieszałam.
Ręce zwilżyłam wodą nabierałam porcje masy ziemniaczanej ( wielkości większej mandarynki ) rozplaszczałam je na dłoni. Na środek kładłam porcję mięsa zlepiłam formując podłużny  kształt. 
Do dużego owalnego naczynia wlałam wodę dodałam czubatą łyżkę soli zagotowałam. Pyzy gotowałam partiami po 6 sztuk, przez 12 do 15 minut od wypłynięcia na wolnym ogniu. Ugotowane wyjmowałam łyżką cedzakową. okraszałam podsmażaną cebulką.

3 komentarze:

  1. pysznie wyglądają:) bardzo lubię pyzy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym uwielbia je :)
    Zapraszam do polubienia mojego facebooka https://www.facebook.com/pysznosci.kociolek

    OdpowiedzUsuń