środa, 28 sierpnia 2013

Rogaliki drożdżowe

Rogaliki można robić na różne sposoby. Mogą być z ciasta kruchego, francuskiego, drożdżowego. Moje ulubione - rogaliki drożdżowe z powidłami. Do swoich rogalików dodałam powidła wiśniowe - te chyba były najlepsze, dżem z cukinii - też dobry i malinowy. 
Przepis na 32 rogaliki:


Składniki:

3 szklanki mąki
3 łyżki cukru
3 jajka
1 cukier waniliowy
1/2 kostki margaryny
50 g drożdży
1 szklanka śmietany 18 %
powidła lub dżem


Sposób wykonania:

 Drożdże połączyłam z cukrem i cukrem waniliowym, pozostawiłam aż się rozpuszczą. Do miski wsypałam mąkę, dodałam śmietanę, miękką, pokrojoną na mniejsze kawałki margarynę, 2 jajka i rozpuszczone drożdże. Ciasto zagniotłam, wstawiłam do lodówki na 1 godzinę. Ciasto podzieliłam na 4 części. Każdą z nich rozwałkowałam i wycięłam 8 trójkątów. 


Nałożyłam dżem, zwinęłam w rulonik, ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia ( 1 blaszka - 8 rogalików ). Posmarowałam rozkłóconym jajkiem z dodatkiem łyżki mleka. Piekłam w temperaturze 150 stopni przez 25 minut. 


Gdy ostygły delikatnie posypałam cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz