piątek, 31 sierpnia 2012

Gruszki w czekoladzie



SKŁADNIKI:

4 gruszki 
gorzka czekolada
płaska łyżeczka cynamonu
łyżeczka czubata cukru
5 goździków
kawałek cytryny

SPOSÓB WYKONANIA:


Gruszki obrać ze skórki, pozostawić ogonek u góry jako dekoracje. Wydrążyć gniazda nasienne.


Przygotować kąpiel wodną. 
Do garnka wlać wodę, tyle żeby po włożeniu gruszek sięgała na 3/4. Dodać cynamon , cukier, cytrynę i goździki. Zagotować. Dokładnie wymieszać , włożyć gruszki ( na leżąco ). Gotować do miękkości. Ja swoje gotowałam ok. 10 minut, ale gruszki były miękkie. Wyciągnąć i przestudzić. Nadziać dżemem. Może to być wiśnia czy malina.


Rozpuścić gorzką czekoladę i polać nią gruszki. Ja nie miałam czekolady , zastąpiłam ją polewą.


Gruszki były bardzo dobre, z pewnością będę wracać do tego typu deseru.

1 komentarz: